2015-06-06

2:A PÅ DANDERYDSLOPPET

2:a på Danderydsloppet
Efter det lilla misslyckandet på Ulvjakten var jag sugen på revansch. Danderydsloppet på 10 km kändes som en bra utmaning. Ett rndom brödrostlopp är ju aldrig fel. En lätt asfaltsbana borde man kunna sopa av på runt 39 min. Banbeskrivningen på hemsidan var lite brisfällig, men det såg ut att vara en fin bana och goda chanser att placera sig hyfsat.

Väl framme på tävlingsplatsen började det regna och det kändes allt utom just enkelt och glamoröst. Men det var bara att dra av sig långa tightsen och köra i linne och shorts. Det härdar. Boff och så gick startskotten. En tjej i rosa gav sig i väg i en väldans fart och jag hade inte en suck att hänga med. Det var bara att köra sitt eget race. Banan var väldigt omväxlande med spånglöpning, asfalt, grusväg, små stigar med rötter och lite mindre vägar. Det var allt annat än en snabb och flack bana. Småbackigt var det också. Jag körde på, men benen stumnade lite mot slutet i uppförsbackarna. Jag försökte koppla bort att jag var trött och körde på in i mål.

Sluttiden blev 41:42 min och en 2:a plats, vilket jag är väldigt nöjd med på denna trixiga bana. Vinnaren Josephine spurtade i mål på galet snabba 37:23. Där var man ju helt chanslös. En väldigt stor pokal fick man med sig hem, vilket barnen tycket var kul :)

Resultat

5 kommentarer:

Tomas sa...

Risig tid men placeringen god :) Grattis :)

Caroline sa...

Alla blir glada av bucklor! Bra jobbat!

Krister sa...

Bra gjort!

Pernilla Berg sa...

Tiden var inte så risig med tanke på banan.... 37 min i terräng och bryggor har jag aldrig gjort :)

Pernilla Berg sa...

Tiden var inte så risig med tanke på banan.... 37 min i terräng och bryggor har jag aldrig gjort :)