2015-03-20

MOT LJUSARE TIDER

Någon som märkte av dagens solförmörkelse???
Själv hade jag förberett mig med en ny super-duper kina-pannlampa med två miljoner lumen. Men är inte alla pannlampor från Kina, påpekar kanske vän av ordning? Jo, vän av ordning har säkert rätt. Skillnaden är att vissa lampor säljs under ett "fint" namn, medans andra lampor säljs för några hundralappar under namn såsom Singfire eller YingDing. Men den levererar väl inte två miljoner lumen, påpekar kanske vän av oordning? Jo, vän av oordning har säkert rätt. Dock: lampan levererar! Och det med besked. Jag blir nästan bländad bara av att lysa på ett träd ute i skogen...
Lampa av

Lampa på

7 kommentarer:

Tomas sa...

Brinntid på max?

Pälle sa...

Brinntid på min?

Krister sa...

Stod nåt om 3 timmar, men man får nog testa själv innan man har några siffror att lita på.

Pälle sa...

3 timmar på min?

Krister sa...

Det står "About 3 hours"! Det finns även en uppgift om "Max 3 hours", vilket skulle kunna tolkas som att den ger 3 timmar med max effekt, eller möjligen att den lyser max 3 timmar och då på lägst effekt... Å andra sidan är lampan så jä*la stark att den lägsta effekten är fullt tillräcklig. Batteriet är i alla fall på 6400 mAh, och så pass litet att man kan ha med sig ett i reserv (om ni nu ska springa så himla långt).

Pälle sa...

Är du så bra på kinesiska?

Krister sa...

Wakarimasu anjin san!