2014-12-09

JULKALENDERN LUCKA 9

Eftersom Vasaloppet är exakt 9 mil passar det ju bra att peta in det i lucka 9. Å andra sidan har man kört 7 lopp och då borde det varit i lucka 7 men det är lite sent påtänkt nu. 9 mil är ändå 9 mil och därför så hamnar Vasaloppet i lucka 9.


Eftersvettningarna av senare år motionsboom har inneburit att hela Vasaloppsveckan "tyvärr" blivit populärare än den hetaste heta rockkonserten och säljs slut innan anmälningen öppnat. Förr blev "bara" själva söndagsloppet slutsålt men nu tar alla lopp utom möjligtvis kortvasan slut innan man hinner säga klara-färdiga, för gå hinner man inte ens säga. Jag har tyvärr inte åkt på ett par år eftersom Vasaloppet går på sportlovet och vi har utövat utförsåkning istället för slättförsåkning på andra ställen än i Sälen då. 

Tänkte att det skulle vara så 2015 också men nu går hela klabbet tydligen veckan efter sportlovet. Fast varenda lopp är ju fullt och dessutom landar vi från utförskörning i Andorra bara någon dag innan. Nä jag siktar in mig på Årefjällsloppet istället. Det är ju inte fy skam det heller med sina 7,5 mil skulle man kunna lagt in i lucka 7,5 om det funnits nån sån!

BILDBEVIS PÅ ATT PÄR INTE ÄR GÖTEBORGSSNUT
Bästa tiden (hittills) är från 2006 med 5:27:10. Resultatlistan säger att jag åkte för Göteborgs Polismäns IF. Jag är varken Göteborgare eller snut. Rent och skärt förtal. Jag mår fysiskt och psykiskt dåligt av sådana beskyllningar! Vem kan man stämma? 

Jag skulle kunna ha skrivit ett par rader om Gustav Vasa, Sälen, Mora, Norge, krig, kungar, soldater och annan historik om varför loppet går men det skiter jag i för den här sajten har inga som helst vettiga inlägg! 

Inga kommentarer: