2014-05-25

iForm-loppet

I lördags körde jag (Pernilla) iFormloppet i Haninge. En lätt kuperad 5 km bana i solgasset. Loppet var finalen på Haninges hälsovecka och dagen inleddes med familjeloppet där jag och David sprang 1 km med barnen.
Jag fegade och anmälde mig i 5 km klassen, då antalet intervallpass och snabbdistans har lyst med sin frånvaro under hela vintern och våren. Benen kändes fräscha hela vägen, men då Garminklockan är inlämnad för reparation och i avsaknad av km-markeringar var det lite svårt att springa helt jämt.

Lyckades i alla fall bli första dam i mål på tiden 20.18, ca 10 sek bakom första kille. Jag grämer mig att jag inte spurtade om honom då arrangörerna inte särskilde på damer och herrar vid prisutdelningen...... Kände mig lite snuvad på förstapriset. Nästa år får jag springa 10 km klassen då priserna var sjukt bra.

Efter dagens 2 mila långpass känns det som om formen börjar bli hyfsat bra inför nästa helg. Ingen asfalt och massor av slit på Kullamannen passar bra. Då spelar det mindre roll hur snabb man är på asfaltsintervaller, bara att mala på som vanligt och spurta i mål.....

4 kommentarer:

Tomas A sa...

Bra Pernilla, du kommer i lagom form till Kullamannen :)

Christian sa...

Kalas!!

Pernilla Berg sa...

Har vi tur kommer nya Ambit2 black HR innan avresan på fredag eller min Garmin 610 som är inne för reparation. Hoppas hoppas. Annars blir det att ta rygg på någon....

Tomas A sa...

PÅ Krister kanske, sen spurta om han innan mål ;)