2014-01-09

EN OSÄKER LEDNING

Då var alltså årets första tävling avklarad. Jag leder tävlingsligan men vet om att det är en osäker ledning och att det blåser på toppen. Alla vill vara bäst men jag ska suga på den här karamellen så länge det vara. Inte mycket att tillägga än det jag skrev på Funbeat så jag klistrar in det:

MSBN pöbel 6,5 km. Bra start. Gjorde en 3-4 min på andra och tredje bokontrollen. Tappade klungan och mötte en jävla massa löpare. Sen sjönk tempot men orienteringen gick bra. Vid 110:an halkade batteriet ur selen så jag fick stanna och fippla lite (lindade in den lite snabbt i resårbandet vilket funkade hjälpligt, nu ska jag fan tejpa fast batteriet ordentligt). Höll väl jämna steg med klungan efter det. Tappade lite på löpsträckorna men tog in en aning i skogen på nån smart genväg. Jäkligt kul och ett tokbra pass!

Tomas tyckte i en kommentar att jag sprungit långsamt och behöver träna tempoträning. Jag håller med till 110 % men en liten förklaring är att det bommades en del i det där jävla boet. Sprang till åttan före femman och sen snett som fan när jag skulle till sexan. Sen höll jag på att missa åttan fast jag varit där en gång tidigare. Fick stanna strax innan och läsa in mig istället för att chansa. Dessutom vill jag klaga på banläggaren som lagt gafflingarna så att man mötte löpare hela tiden. Såg fan inte ett skit ett tag och funderade på om man borde köra med solglasögon på nattorientering? Det skulle vara lite rockenroll alltså!

Inga kommentarer: