2013-08-11

AXA FJÄLLMARATON

Efter fjäll... jag menar björkskogsmaran i Vålådalen kan vi konstatera två saker: Det första är att det finns väldigt många bra terränglöpare i Sverige. Det märks när alla samlas i ett och samma lopp. Den där Kleist, som sätter banrekord med en kvart, verkar ju kunna det här. Det andra vi kan konstatera är att Jonas Möllare, Team Rockrunners, är en av de där bra terränglöparna i Sverige. Han slår sin gamla AXA tid med 21 minuter och kutar in på 21 plats (du kanske ska ta ett parti Black Jack Jonas). Ja, Jonas kutar alltså på 4:07, och för er som inte fattar hur bra det är kan jag säga att det är grymt jävla bra.
Snart i bussen till starten.
Lars (det är jag det) hade ingen tid att förbättra så han/jag kunde ta det lugnt... Nej, jag hade ingen superrolig dag. Särskilt uppför var jag tung och vek. Ont här och var och allmänt eländig. Men vad fan, 4:38 är ingen katastrof, så det får väl vara okej ändå. Men jag har nog inga planer på att förbättra den tiden.
Jonas i 3:30-tempo, 1 km från mål.
AXA Fjällmaraton är väl det enda bergsloppet av sitt slag i landet och det har väl blivit lite för stort, särskilt för oss lite folkskygga typer. Sen tycker man ju att ett lopp som kallar sig "Fjällmaraton" ska gå mer på fjäll och mindre i björkskog. Och ja, jag hade glömt att svenska fjällen är ett träsk, även torra år.
Lars vid samma skylt en halvtimme senare.
Så jag hade lite för slät sula och slirade väldigt mycket: Jag skyller på dojjorna helt enkelt...
Lite mys i gräset i Vålådalen.
Det blir andra pjuck på KEMM. Det ska bli spännande att få hålla Jonas tempo i två dagar...

5 kommentarer:

Pälle sa...

Bra jobbat bägge två!

Krister sa...

Bra jobbat! På KEMM slipper ni nog en del björkskog.

Tomas sa...

Fett fint jobbar grabbar, men synd att det inte var så mycket fjäll av det hela.

mange A sa...

Satan så bra ni är gubbar! Ni blir farliga däruppe!

Jonas sa...

Oooh vilka smickrande ord Lasse jag tror jag spricker! Nu vila till KEMM, bena värker....