2013-04-09

Vad gör man en lördag natt?

Antingen gör man nåt vettigt, dricker öl med polarna, eller så gör man nåt man borde, sover eller så har signalsubstanserna kommit vilse och då "springer" man Ursviks Ultra lång bana.
Fråga mig inte hur och varför men på nåt sätt stod jag på startlinjen för att försöka ta mig runt de 5 varven.
På grund av diverse klenheter och oträning stod skovalet till de fetsulade hokadojjorna. För säkerhets skull hade jag dock dragit i några dubbar. Det stod dock klart ganska snabbt att rätt skoval hade varit långfärdsgrillorna.
Målet var att ta sig runt och det hela började i makligt takt de 2 första varven. Täten blixtrade iväg och jag var helt solo under i princip hela loppet.
Ut på varv 3 var smärtorna i ljumskar och vader överkomliga men efter halva varvet ville dom inte vara med längre och tempot blev därefter.
Ut på varv 4:a tog jag till stavarna för att över huvud taget komma framåt och på varv 5 stakade jag mig fram i uppförsbackarna, utförsbackarna och på flacken. Undrade ett tag om det var vikingarännet eller vasaloppet jag var ute på.
9,5 timmar och ett par blånaglar tog det och det var jävligt skönt att komma i mål.

5 kommentarer:

Krister sa...

Bra kämpat!

Unknown sa...

Fan vad en del hittar på... Grymt ju Peter.

Pälle sa...

Grymt jävla bra jobbat, imponerande!

Tomas sa...

Fint grabben, bra test inför 100km loppet vi kör i frankrike i sommar. Kanske du får ta med lina så du kan dra mig ;)

s-kils sa...

man blir inte direkt sugen på att testa.. men kul skrivet!