2012-08-23

VECKANS ROCKRUNNER V 33

Till Veckans Rockrunner v 33 utses Shortsväder! Jag erkänner - Ladonia-grabbarna har rätt, riktiga bergslöpare kör med shorts. Oavsett väder. Det är ju bara att kolla hur det ser ut bland löparna på alla brittiska hill, fell och mountain races. Och när vann någon senast Bamm i annat än shorts? 2007? Själv har jag inte vågat gå längre/kortare än till trekvarts-långa tights. Inte ens på det exceptionellt varma Bamm 2006, eller det varma Bamm 2010. Förrän nu - 2012. Kanske var det tack vare det fina vädret och det faktum att Torne Träsk låg spegelblankt. Kanske var det en släng av 40-års kris, typ som när medelålders snubbar köper en Harley för att känna sig coola. Eller kanske var det skägget som gjorde att jag kände mig så varm inombords. Jag vet inte, men jag vet att det var helt perfekt rakt igenom dag ett och två att springa i shorts!

1 kommentar:

Pälle sa...

Ladonia-grabbarna har möjligtvis rätt bra koll när det gäller klädval men hur är det egentligen med orienteringen? (Mange det heter inte navigering!)