2011-07-31

Vildmarksmilen 2011

Vildmark 15 2011(15,7)

2st tuffingar möttes upp i nordligaste Norrland på lördagen för att testa dom Norrländska skogarna.

Efter ca 15 min uppvärmning och lite skitsnack var det dax att ställa sig på startlinjen. Tomas som sprungit denna tävling 2 gånger innan visste helt klart vad vi nu skulle göra. Jag som jungfru hade ingen aning om vad som komma skall.


Tomas hade precis tävlat O-ringen i 5 dagar och var osäker på hans status, det märktes inte alls när han i starten sköt ut som en kanon. Jag såg han rygg första 5-6km i alla fall!

PANG så gick starten.


Banan var tuffare än jag trodde, delar var utan stig så man fick spana efter snitslar för att sikta rätt. Ett antal myrar passerades och jag trampade ur skorna 2 gånger.......
Tomas låg 6:a länge i loppet men betade av den ena efter den andra allt eftersom. Själv tappade jag "täten" vid ca 6km men sprang ifrån resten bakom mig, vilket resulterade i ca 10km sololöpning.
Upploppet var givetvis upp för en "slalom"backe.

Ett jävla slit helt enkelt.

Man anar viss trötthet sista metrarna.....

Så här nära en andra plats var Tomas i sitt mycket bra sprungna lopp(man anar en del syra i den arma gubben på snart 40).

Direkt efter målgång vände sig Tomas till Mohammed för stöd och hjälp.


Ateist som jag är la lag mig bara ner för att dö.


Efter lite sportdryck och banan kan vem som helst bli människa igen, lite härligt eftersnack i målfållan är aldrig fel.

Dagens kämpe Tomas knep 3 platsen och kunde inkassera ett fint pris och mycket heder.


Själv kom jag 4min efter Tomas och slutade på en 7 plats, jag hade som mål att springa i snitt under 5min/km vilket jag lyckades med(fick me ett litet pris).


När allt var klappat och klart kunde vi inte annat än le, ganska nöjda båda två!




Så TEAM XIV har nu laddat/tränat/bondat inför BAMM.
Vi kommer bli livsfarliga!!!!


4 kommentarer:

Unknown sa...

Ett lysande reportage och bra kutat. Det där loppet hade jag gärna varit med på...

Tomas sa...

Superbra Christian, både i loppet och reportage. Du har blivit grym sedan du joinade Cockrubbers ;)

Pälle sa...

Grymt reportage och bra sprunget bägge två!

Krister sa...

Bra jobbat! Klart ni blir farliga på Bamm!!!