2011-07-10

Duathlon på egen hand.


Satt hemma och funderade på ett bra pass som skulle vara lagom tungt men ändå så pass jobbigt att jag skulle få kämpa. Kom då på att det vore roligt med att springa runt en sjö, var på jag letade efter en lagom stor en inte så jättelångt (som för övrigt är en tävling) hemmifrån. Jag skulle cykla dit och ställa cykeln för att sen springa vid sjökanten runt sjön. Valet av sjön blev Tärnan. Innan jag for så skrev jag ett litet brev till min sambo om det skulle visa sig att jag skule försvinna eller komma bort, vilket är ganska ovaligt då jag är världens bästa orienterare (i alla fall inom laget)


Cyklingen dit vart enkel och i lagom fart, väl framme vid bytesstationen så dressade jag om för att få på mig mina Icebug som är grymt mjuka och sjöna orienteringsskor, dom var förövrigt med på LAMM i år där dom inte gav mig skavsår någonstanns alls.


Färden började mot norr på stig och när jag passerade norra spetsen så kändes allt mycket bra och inga flugor som hängde på och irriterade alls. Men jag kom förbi en riktigt fin hängmyr ner mot sjön. Kolla bilden får ni se.


Färden bytte nu riktning mot söder på den östra sidan av sjön och där fick jag bitvis uppleva riktigt fin urskog med härliga vyer som tycktes alldrig ta slut.


Ibland var det så svårt att springa precis intill sjökanten så jag var tvungen att klättra långt upp på bergen intill, men vad gör det när all träning i backar är att räkna i Team Rockrunners. För vi är ju bäst på att träna i backar även om jag inte gör det på H-Hill lika mycket som andra i Teamet.


Nu efter ca 2.10 tim av passet började jag känna att det var dags att runda av nere vid den södra spetsen av sjön Tärnan. Jag letade mig ut på en grusväg för att senare gå in i skogen för att ta mig den sista biten mot mitt pittstop där cykeln var parkad.


När jag väl var på cykeln igen så fick jag lite sällskap av 2 fina russ som kutade bredvid mig i hagen, var bara tvungen att ta ett litet kort på dessa två hästar som på någotvis påminde lite om mig som de galopperade fram.



Väl hemma igen så var allt som vanligt igen fast barnen syntes inte till då de rest till Gotland med morföräldrarna. Så nu har man 2 veckor med fina möjlugheter till liknade pass igen som kommer ge en bra grund till ett kommande BAMM i Augusti.