2011-07-12

ALLA HAR FEL

Efter att ha tassat upp och ner och hit och dit och runt och tebaks ganska exakt 10 gånger kan jag konstatera att ALLA HAR FEL (som för övrigt är en hygglig låt med Thåström som var länge sen jag hörde). I alla fall så har Garmin FEL för den säger att det var +762 och -778 höjdmeter och det var det INTE. Skistar har också FEL för den säger att det skulle varit + och - 930 och det var det INTE.
Kan man lita på Wikipedia? Troligen inte så det enda, ända som är säkert är att jag blev brutalt svettig (trots att solen snällt nog försvann lagom till passet) och att det inte kändes så förfärligt som jag trodde innan. Tiden och tempo suger elefantballe jag vet men jag överlevde 10 utan att dö och det duger för mig!

4 kommentarer:

Christian sa...

Jag håller med! Så länge man tar sig igenom och inte dör så var det bra träning!

Krister sa...

Bra Pälle!

Jag tror för övrigt att backen är ca 80 - 83 hm.

Fellrunner sa...

Jag tror den är 84 hm. För övrigt så ryktas det om ett superlag på OMM!?

Pälle sa...

Jag tror att höjden varierar :-O

Ett superlag på OMM? Jo jag har ju börjat träna nu... :-D