2011-05-25

VECKANS ROCKRUNNER V21


Till Veckans Rockrunner V21 utses Gamla Prylar! (Till skillnad från Nya Prylar.)

Efter att ha gjort en komplett genomgång av mina sex tidigare genomförda Bamm, har jag identifierat ett antal mycket exklusiva prylar som visat sig hålla måttet. Ska man springa Bamm behöver man helt enkelt ett antal prylar, antingen för att de är inskrivna i reglerna, eller för att man faktiskt behöver dem ändå. Och från år till år är det naturligt att man byter upp sig och förnyar sina prylar. Själv har jag bytt ut det mesta i form av skor, ryggsäck, sovsäck, liggunderlag, kastrull, lagkamrat, regnkläder, kompass och övrig utrustning. Men, ett fåtal prylar har alltså visat sig hålla måttet, att vara så pass fulländade och optimala att de inte kunnat ersättas.

Pryl 1: En flaska av märket Maxim, rymmer 500 ml. Helt enkelt perfekt! (Men själva korken har jag faktiskt bytt en gång, den sprack :-(
Pryl 2: Optimus Crux gasbrännare, optimal, har utan protester värmt ett antal liter vatten ute på fjället.
Pryl 3: Skidhandskar, Rode Racer Ultra med Thermal Insulation, uppenbarligen också perfekta.
Pryl 4: Brynje mössa, suverän, värmer över öronen (Men ärligt talat så är den skämmigt ful, och skulle faktiskt kunna uppgraderas bara för den sakens skull.)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Bra pryltips Krister!

Men var är wettex-trasan? Är inte det också en måstegrej för dig? Som himla chict. När man vaknar kall och stel på morgonen, att kunna torka bort kondens på tältduken.

NOLLKOLL sa...

Tack för tipsen! De där handskarna ska jag försöka få fatt på :) Håller med Tor - var är den lilla Wettex-trasan? Har hört rykten om den på fjället…

/Micke

Pälle sa...

Wettextrasan har bara gjort ett BAMM så jag antar att den hör till nya prylar.