2011-05-27

Morot 3


Bamm utrustning hit och dit, RBT, LAMM, höjdmeter m.m , nä jag har min försäsong kvar och morot 3 är Stockholm Marathon. Tanken var att ha ett lopp varje månad som motivator och succesivt öka träningsmängden. Sen är det ju så att träningsmängden inte ökat direkt utan snarare stangerat!


Oavsett, imorgon är det hemmaplan, jag menar riktigt hemmaplan med publik, man bor ju på nästan på innerplan. Är precis hemkommen från nummerlappsutdelningen på ÖIP och tänk var lätt det var att seeda upp sig, inga problem alls. Med startnummer 3024 och grupp C, hade jag trängts med 1001-3999. Nu blir det B istället och 399-1000 m.a.o ngt bättre :)


Förutsättningarna då? Ja, inte speciellt bra, saknar mängd och speed, det får helt enkelt bli ett pannbenslopp igen med lite hallonbåtar. Vädret ser iallafall bra ut mellan 13-15 grader, och JA det blir premiär i shorts, kycklingen är död!


Spänner bågen och snodde åt mig 3timmars bandet (bilden), allt under 3h är bonus. Spannet ligger nog på 2:55 - 3:15 i nuvarande skick.

Sen börjar jakten på höjdmeter..............

11 kommentarer:

Pälle sa...

Lycka till Jonas!

och släng nu för f-n inga hallonbåtar på stockholmsgator...

Tomas sa...

Kör hårt grabben, ha Jättelångt i tabken, där var du grym. Men spring inte fel i slutet ;)

mange A sa...

Kanon Jonas och lycka till! Shorts debut låter bra. Har du bara bra bränna på benen så är allt lugnt!
hinner jag så kommer jag att stå på Skeppsbron innan slussen på ditt andra varv!

Jonas sa...

Nervöst fan, publik också, här kan man inte gömma sig direkt :)

Krister sa...

Lycka till Jonas! Jag står eventuellt på Söder Mälarstrand.

Jonas sa...

Outfit blir helröd kortärmad funktionströja, svarta shorts, kanske brillor/svettband, huja snart dags!

mange A sa...

Mycket bra Jonas 2:56 e respekt!!

Lars sa...

Helt grymt! Fast du va så sliten höll du ihop det. Ja jävlar...

Anonym sa...

GRATTIS!!!
Äntligen ett lopp som vi "vanliga" förstår oss på! Vi är så glada och stolta. Helt okej att du är trött ikväll... men imorgon då är allt som vanligt och det är Ikea med barnen och helt andra krafter som krävs....

Från din familj
Patricia, Leopold och Isabelle

PS! Vi ser fram emot fler här från teamet som vill springa så lovar vi och heja på!!

Pälle sa...

Under tre timmar, grymt fett med imponerande!

s-kils sa...

ikea måste vara värre än maran, väl? :-) grattis till finfin prestation!