2011-05-05

ANNORLUNDA ÄLGMÖTE

Mitt i spåret stod en älgtjur och det var inte vilken älg som helst utan en ståtlig x-tra stark 7,5-taggare. Den farligaste sorten alltså! Jag blev livrädd! Tack och lov så sprang jag långsamt annars hade vi förmodligen krockat. Älgen stod kvar lugnt och stilla så jag vågade smyga fram kameran och skjuta av en bild från höften. Sen så backade jag långsamt, steg för steg, hela tiden med ögonen på älgen, men det kom inget utfall, när jag kom bakom några granar vände jag på klacken och sprang tills lungorna höll på att sprängas.

2 kommentarer:

Kart-Bosse sa...

Vilken dramatisk naturupplevelse du hade, Pälle!
Det är förstås en inplanterad älg det här men denna gång är det inte grönjackorna på naturvårdsverket som gjort det utan jag misstänker någon av dessa hemska sprint-ol-fantaster.
De ville skrämmas och ge dig psykiska men av älgmötet så att du bara törs springa stadssprint i fortsättningen ...

Pälle sa...

Älgen stod still så det var inte så dramatiskt. Sen kan jag säga att det inte blir någon stadssprint för mig, no way, nä lera och höjdkurvor ska det vara!

Jag tror snarare att det var nån snäll skogstomte som ställde lådan där för att locka ut löpare i storskogen. Från början var den säkert full. Synd bara att jag var så långsam så att den rackaren hann dricka upp alla ölen.