2009-08-29

Veckans RR V.35

Intervaller
Då kärnan av all träning ligger i att få mycket tid för att utvecklas är en sanning i sig.
Men för att all träning ska utvecklas till någon typ av fart framåt, ja då måste ju intervaller vara mittpunkten av träning.
Så för att utveckla mer fart i min seg kropp så ska i alla fall jag implodera en vecka med enbart intervaller varje månad med start på måndag.
Om kroppen gillar detta skiter jag fullständigt i, fart fås endast med intervaller å inget annat, så de så!
Hur ska man då lägga upp sin vecka då undrar man? Ja eftersom jag vart tränare både för klubbverksamhet och biträdit ol-gymnasiet i Sandviken (några dagars skuggning ;) ). Så anser jag mig kvaliserad som egen tränare.

Jag stod i duschen på Lång-Dm idag och la upp träningen på 1min, ja mer behövdes inte. Jag är ju kvaliserad sa jag ju!
Måndag: 3x6min
Tisdag: 4x4min
Onsdag: 6x3min
Torsdag: 7x2min
Fredag: 10x1min
Som ni ser är det välkända intervaller och även sådana som den värsta Eliten anväder sig av. Så det måste ju vara av god kvalitet, förresten sa jag att jag var en kvalifiserad tränare?
Hur som hels veckan får utvisa om intervallträningen är bra eller dålig, hur som helt är det kärnan i träningen som är viktigast men mittpunkten är JAG!

2 kommentarer:

Pekka sa...

Saatani perkelä voi vitto det var det bästa inlägget någonsinni!

Johan sa...

Lycka till! ;-)