2009-07-14

EN MÅNAD KVAR

Med en månad kvar är det så mycket som 24 lag anmälda i herklassen i BAMM-70. Sammanlagt är det i rockande stund 95 anmälda lag vilket är klart mer än de 79 lag som startade 2008. KUL!

Av dom sju lag som tillkommit sen valborg så måste fjolårsvinnaren Björn Rydvall med ny teammate och LAMM-vinnarna Andy Symonds och Jethro Lennox vara absoluta favoriter. Sen har vi såklart Pite-Jörgen och Pite-Daniel som tar steget upp i "rätt" klass. Plussar vi ihop det med favoriterna som plockades fram när det var 102 dagar kvar verkar det som om att man ska behöva springa djävligt fort om man ska hamna på pallen i år. Träna, träna, träna...

12 kommentarer:

Rocker sa...

Träna, träna, träna låter som dom rätta orden! Till och med topp 10 verkar ju bli tufft i år. Men kör du med smygträning Pälle, eftersom det ser så tomt ut på funbeat? Smygträning är fusk, nästan jämställt med doping.

Pälle sa...

Smygträning nej fy så fult skulle jag aldrig göra. Ryggont övergick i förkylning. Men jag är vass ändå!

Jonas sa...

men det ser oroväckande tunt ut Pälle :)

Pälle sa...

Det enda som händer är att jag tappar i träningsligan för formen har jag konserverat. Huvudsaken är att det ryggonda har gått över!

Rocker sa...

Förkylning hade jag förra veckan, riktigt surt. Eller förkylning, det var nog snarare svininfluensan. Men snart är jag vass ändå!

Vad sägs om ett gemensamt backpass till helgen? Lördag verkar kunna bjuda på Gröna Lund-väder, och då borde man ju kunna kompenseras med ett backpass på söndagen. Söndag förmiddag, Flottsbro (eller Hammarbybacken)? Eller ska formen helkonserveras fram till Bamm?

Pälle sa...

Jag åkte nog fan åxå på svininfluensan fan! Har hostat bruna klumpar i ett par tre dar nu. Men är som sagt på bättringsvägen!

Helgen är inte bra, alls. Jag och familjen åker till sjöss för att finslipa formen (det ska bara jag göra familjen lär väl bada och fika) på diverse archipelago islands. Nä backträning får det bli efter den 1 augusti när jag fickparkerat båten i hamnen igen. Men då tycker jag att vi kör tillsammans. Vi försöker få till pass så att alla Rockrunners och Rockern kan!

Over the hills and far away...

Rocker sa...

Jag är tillbaka igen den 3 augusti, och har planerat mitt sista backpass till tisdagen den 4. Kan det va nåt?

Pälle sa...

Tisdagen den fjärde it is! Kan jag inte så fixar jag barnvakt och då kan jag!

Rocker sa...

Tidpunkt får väl vara öppet så länge. Har jag barnvakt så funkar det på dagen, annars är det kvällen som gäller.

Pälle sa...

Jobbar... och har jour... = får inte åka längre än till typ max Flottsbro...

Ska (vid behov) kunna vara på Djurönäset inom en timme... Det brukar inte hända något men man vet ju aldrig... Att komma svettig och djävlig på jour funkar!

HÄRMED KALLAR ROCKRUNNER1 OCH ROCKER TILL BACKTRÄNING DEN 4 AUG. TID OCH PLATS MEDDELAS SENARE. ALLA ÄR VÄLKOMNA!

Jonas sa...

Kan tyvärr inte på kvällen den 4:e, kommer dock ha kört 3-4 backpass tills dess, trappar sedan ner.

Mange sa...

Jag kommer nog förbi och kör några vändor.