2009-06-09

RUGGSACK RUGGSACK

Det Österrikiska (?) idiotbandet (!) Edelweiss gjorde 1988 en rip-off, parodi, cover på ABBA-låten S.O.S. genom att sampla ihop den med den gamla visan Edelweiss och kalla skiten "Bring Me Edelweiss". För er som har kort minne går den ungefär såhär: "So then you really love me got to bring me edelweiss, so then you really love you should bring me edelweiss... Zwei beer Zwei beer... Yodel yodel... Rap rap (usel djävla rap)... Dragspel... Synthar... Ruggsack Ruggsack... Ännu mera yodel..." Usch och fy vad dåligt (jag lyssnade just på skräpet), inte konstigt att Björn och Benny lackade ur och stämde Edelweiss!

Anledningen till att jag yrar om det här var att när jag kom ner i receptionen på Djurönäset låg det två kanonfina Lowe Alpine-ruggsackar med hälsning från Mange. Hela eftermiddagen har jag yoddlat RUGGSACK RUGGSACK och nu får jag inte skiten ur huvudet. Men ruggsackarna e grymt fina!

Inga kommentarer: