2009-06-09

Lag 310 = DNF

Lag 310 med Tomas och Peter hade ingen lyckad helg på LAMM, det hela slutade med att vi fick bryta pga att Tomas kropp inte fungerade denna helg. Orsaken är oklar varför men troligen var det något skit i kroppen som satta käppen i hjulet.

Dag1:
Vi startade samtidigt som Pälle och Jonas men kom iväg lite fortare efter iritning av karta, men de var snabbt ikapp oss. Vi tog 1:an tillsammans och staxs där efter så vrickade Tomas foten :(
Vi följdes åt till 2:an men ner till 3:an så valde vi ett annat spår ner via en bäck i en ravin. Men vi fick vända upp igen efter att det inte gick att komma över bäcken .

Pälle och Jonas fick ett litet förspång och drygade ut den med 30 min in i mål.
Tomas kropp sa nej efter ca 1/2 loppet och då vart det jävligt segt kan jag säga.

Nattlägret:
Väl i mål så åt vi och drack. Tomas gick till läkare för att se om han hade feber, detta hade han fast åt andra hållet 35grader = nerkyld. Dricka och äte var botmedlet enligt läkaren.
Tomas åt och drack till pisset blev klart igen, då bestämde sig Tomas att prova att köra dag 2.

Dag2:
Vi väcktes av en kille i killt och tuta kl. 0500.
Vi packade ihop och såg till att komma iväg tidigt, men efter ca 1,5tim i en brant backe så sa kroppen NEJ!!!! igen :(
Väl uppe försöte jag komma igång igen men då vrickade jag foten igen, skrek då till Peter.

-DET VAR FAN DROPPEN!

Vi tog på oss varmare kläder och haltade ner för det 900 meter höga berget, under den tiden paserade Pälle och Jonas med riktigt fin fart.

Efter denna mindre goda insats så får jag(Tomas) se hur jag gör med BAMM. Just nu känns det rent för Djävligt att kroppen inte vill vara med. Bara vila och se om jag kan ändra på den dåliga BRYTA tränden.

5 kommentarer:

mange sa...

Kom igen Tomas, klart du ska köra BAMM! Alla har väl gjort en dålig tävling någon gång.
/mange

Tomas sa...

har brytit 3 lopp av 3 i år, inge vidare tendens :(

Pälle sa...

Klart som fan du kommer igen!

Det behöver inte/ska inte gå lätt i bergen. Du har helt enkelt glömt hur jobbigt det är med dimma, uppförsbackar, stenskravel, motvind, skrålöpning och sånt. Lite mer djävlaranamma bara så...

Juthberg sa...

Bara att bryta ihop och komma igen. Man behöver slås ner i dojjorna ibland för att inte bli för kaxig. Händer den bäste, har hänt mig, troligtvis kommer det att hända igen.

Jonas sa...

Tomas kommer självklart igen, slicka såren lite bara och sen j.... det blir 4:ggn gillt som för mig :)