2009-06-08

A COURSE

Nej inte a course som i a course som vilken som helst utan A course som i A course som nu är iritad på Routegadget (den engelska versionen av Runoway), (en digital kartpärm, där man kan spela upp loppet, typ). Än så länge har 6 teams ritat i A course. Lag V är ett av dom. Lag II är på G (har jag hört, hoppas jag).

Jag vill gå ombord nu, NU, NUUU!

I alla fall så hoppas jag att alla Rockrunners har landat på Svensk mark igen. Min KLM-flajt via Amsterdam gick rätt OK. Enda strulet var att flyget från Glasgow till Amsterdam blev drygt 20 min försenat så jag fick springa långt längre längst mellan gaterna på den enormt stora Shiphol (vilket låter lite som skithål när man hör Holländska högtalarröster tala). Det var inte så skönt att springa men jag hann, puh! Är fortfarande lite jetlaggad (en timmas tidsförskjutning e jobbigt fan!) men foton och sånt kommer var det lider.

2 kommentarer:

Erik - Trailrunner West sa...

Grattis till 6:e platsen! Dags för elitklassen nästa år då? Vi är rätt sugna själva på att åka över något år, hoppas att det är värt resan?

Pälle sa...

Tack!

Nja nu såhär efteråt tycker jag nog det räcker med A-klassen. Det var fett jobbigt och påminde inte så lite om BAMM-70. Det var faktiskt mer upp och ner i djävligt branta stigningar, mer skrålöpning, mer vatten (i svackorna och på vissa sluttningar var det rejält blött).

Elit såg riktigt enormt jättejobbig ut med ännu mer massor av stigningar både upp och ner.

Det var värt precis allt och det rekommenderas varmt. Särskilt vädret :-D