2009-05-04

BAMMANMÄLDA

När anmälningsavgiften på valborgsmässoafton gick upp var lag II och lag V tillsammans med 15 andra lag anmälda till BAMM-70. Kul att se så många lag (17 i 70 och 63 totalt) så tidigt! Det känns som att det kan bli fler än de 79 patruller som startade 2008!

Visst krävs det en liten analys såhär 102 dagar före start?
  • Far och son Karlsson tar sig an 70 km på fjället, modigt!
  • 50-vinnarna Hesling och Brunton steppar upp i den riktiga klassen. Det blir spännande att se om skottarna pallar två mil och ett gäng höjdmeter till.
  • Rocker genomför 2009 års resa med den nygamle teammaten Anders Bjerg. Kan de förbättra sjundeplatsen från 2006?
  • Lag Envis envisas om att komma tillbaks. Blir det tredje gången gillt?
  • Lag II vann 2006 men när ska de bli lag I?
  • Lag V debuterar men var är lag I, III och IV?

Det finns såklart mer att säga men det får bli efter dagens träning som är ja just det - backträning!

4 kommentarer:

Rocker sa...

Jag dristar mig till att tippa prispallen, så här 102 dagar innan. Ödmjuk som man är håller jag mig själv utanför pallen, och - no offense - inte heller rockrunners kom upp på pallen...
1: Cambridge
2: Huddinge united (chanstippning)
3: Brunton/Hesling

RR 2 bröt ju 2007 och RR 5 hamnar förhoppningsvis efter Bjerg/Svensson ;-)

Men det är på fjället det avgörs, och vilka som slutligen står på startlinjen lär väl visa sig den 14 augusti.

Pälle sa...

Interresting!

Jag ska inte såga din tippning men jag säger som Brasse FEL FEL FEL!

Min tippning när det är 101 dagar kvar säger att två lag ska bort, ett ska vara kvar och lag V ska in. Det räcker så:

1. X
2. Y
3. Z

Det borde stå V någonstans bland dom tre eftersom V:s mål är pallen. Nåja pallen och pallen - det verkliga målet är målet och målet är att överleva och målet är pallen och målet är att synas i baren men...

Ni tycker säkert att det är fegt att lämna placeringarna men jag är feg. A true coward!

Anonym sa...

Vill skicka en passning till Jonas, blir det tredje gången gillt nu? Han har ju inte tagit sig imål än...han såg ruggigt stark ut när han sprang om/runt oss i slutet dag 1 för 2 år sedan. Hans lagkompis har ju haft oturen att åka på skador, så Pälle håll dig skadefri, känn ingen press...
/Håkan Lag Envis

Jonas sa...

Ja det här med målsättning är alltid svårt. Först och främst kommer jag att vara j... glad om man kommer i mål. Sedan vet jag ju att det finns mer i benen och lite besvisat, bara hoppas att man får vara hel och frisk. En sak är helt säker dock;lag envis tar sig alltid i mål! Ses i Björkliden grabbar!