2009-04-22

Rockrunner 5 skadad!

Det är bara att bita i det sura äpplet och kasta in handduken gällande lördagens Munkastig. Den senaste tidens ökning av antalet kilometrar har inneburit att vänster vad sa ifrån. Jag har tyvärr inte kunnat hålla min målsättning att öka långsamt, det är ju så kul och jag blev alldeles för ivrig.
Lördagens intervaller blev nog lite för mycket. Det är en muskelbristning i vaden även kallat "Gubbvad" när man nått 40år. Nu blir det lite cykel igen och rehab dvs en j.... massa tåhävningar. Skiiit jag som var i bra form och hade säkert slagit banrekord i Laxå terrängen :)
Lycka till ni andra!

6 kommentarer:

Tomas sa...

Jaha, då blev 5 bara 2 då. Tråkigt att skador och andra ting hindrar er killar att inte springa.

Ringer hotellet i Laxå och meddelar att vi bara är i behov av e dubbelrum nu då.

Se till att repa er nu killar och lyssna på kroppen i tidigare skede innan ni får skador, ibland svårt jag vet. Det är då erfarenheten av att träna mycket kommer till hjälp.

Jonas sa...

Tack Tomas! Håll fanan högt!

Pälle sa...

Vila ordentligt och krya på dig Jonas!!!

Tomas vi får höras i morgon om upplägget. Jag är fett sugen!

Hmmm mitt i all denna misär och skadeelände för teamet är det väl positivt för mig och Tomas då de två "värsta" konkurrenterna är borta ur leken :-D

Unknown sa...

Ska vi köra gemensamt rehab inför LAMM Jonas? Vilket gym? ;-)

Pälle sa...

Förlåt tre värsta konkurrenterna ska det såklart stå. Jag kan fan inte räkna till fem! 1-2-3-4-5 jo det kan jag men jag kan inte räkna minus, suttratjon, subbtraktsjon eller vaffan det nu heter...

Jonas sa...

Stort lycka på lördag boys! Själv var man ju oerhört sugen att springa Munka. Igår var jag och fick el i vaden samt cyklade mountainbike i 1½ timma, i´ll be back!

Lasse nu får vi skärpa oss, LAMM hägrar...