2009-03-23

SWISS ALPINE MARATHON

Ålrajt folks! Nu är det dags att officiellt släppa en liten bomb i Rockrunners bloggen. Ja, vi som var på Peters inflyttningsfest har ju redan diskuterat äventyret. Och nu har jag bestämt mig och semestern är planerad. Det blir en liten fin alpin semester med trekking, klättring och SWISS ALPINE MARATHON 78,5 km.


Att kuta det där alpina ultraloppet har ju länge varit något av en liten dröm, och varför inte slå till just i sommar... Jag ser redan fram emot att få streta de 1600 höjdmetrarna upp mot banans högsta punkt! Jävlar vad kul. För att inte tala om att kuta de sista tre milen hem till Davos nästan konstant utför...


Hur kroppen kommer må efter det här äventyret kan man ju undra. Men jag tror nog att det är bäst att jag anmäler mig som reserv till BAMM...

6 kommentarer:

Pälle sa...

Med ditt träningsprogram och hårda upplägg lär du springa ner Jonas Buud hur lätt som helst!

Pälle sa...

Nu har jag lagt in en länk till tävlingen ute till höger bland rocktävlingarna.

Anonym sa...

Coolt! Lasse du vet väl att du måste genomgå en läkarundersökning också, alla +35:are! Sen finns det ju värre tävlingar än så i alperna bara så ni vet, http://www.transalpine-run.com/ i september. Någon som vill springa med mig? 30 mil, 14000 höjdmeter, 8 etapper som ligger mellan 35-50km per dag. ;)

Anonym sa...

Jonas den tävlingen e jag sugen på alltså, fan va coolt :)

Unknown sa...

Självklart ska vi köra transalploppet. Det verkar ju kanonhäftigt ju.

s-kils sa...

you crazy people.