2009-03-07

Skit i skon

Vid middagsbordet satt vi å åt och då kom vi oåtsögt in på hur skön Asplövet var med alla sin skrivelser på sin blogg.
Jag kom då på att någonstanns i universum så finns det lite Asplövet i oss alla, eller i alla fall en del av oss.

Som till exempel idag så gick jag själv på muggen för att kräma lite löst slem som vanligt inför ett kommande träningspass. Vid dessa tillfällen greppar man alltid tag i en karta för att slippa fundera på skitlukten och sväva bort i underbara tankar till kartan framför sig.
Men idag var det ionte så, ne idag slet jag med mig en skohelvete med mig in på muggen, å va fan e de nu då????

Köpte ju ett par nya Icebug Grippo för kommande säsongens långa pass.

Väl där inne satt jag å begrundade denna sko till ljudet av hangarafallet ner i muggen, ja nog fan var jag lös allt.
Men detta selekterades bort snabbt till att kolla in dubbarna och vridstyvheten i skon och skons helhet.

Där satt jag nu ett tag och drömde om allt mellan himmel och skitdoft och till hur mycket jag längtade till att få komma ut på passet i mina nya skor.

Efter en 10min så väktes jag ur min dröm då sonen kom och slet i handtaget och sa att nu är det min tur, hehe.

Tack och lov ja nu får det va nog, skit i skon och stick ut på passet som jag drömde om, ja en drömpass blev det inte men ett helt ok pass i alla fall.

Tack för mig.

10 kommentarer:

Anonym sa...

börjar bli lite rädd för Tomas inlägg och vinklingar :)

Pälle sa...

Tomas är bäst!

Pälle sa...

Tomas du har väl inte glömt veckans Rockrunner?

Anonym sa...

Jag är väl veckans rockrunner ;)

Jag ska väl skriva mycket på vår blogg bara eller?

Anonym sa...

Ja, förklara Pälle, vad menas?

Pälle sa...

Jasåjahaja jag måste förklara.

Samma dag som jag utsåg Rob Halford till veckans Rockrunner v9 skickade jag ett instruktionsmail till alla rockrunners. Där stod att Tomas skulle utse någon/något vecka 10. Därefter skulle det rulla på enligt schemat som jag enväldigt spikade.

Tomas du får en chans till!

Anonym sa...

Ok, Då user jag Jonas, som blodig och blödande tog så långt som han förmodde på Vasaloppet. En tuffare kille får man leta efter, glad att han e en Rockrunner :)

Pälle sa...

Bra nominering men du får tyvärr underkänt. Nu har du kvällen och morgondagen på dig att rädda dig från IG.

Det ska vara upptsällt med rubrik VECKANS ROCKRUNNER V10. Bild är inget måste men ger ett bättre betyg. Sen måste det vara text som beskriver personen/saken och varför han/hon/den det förtjänar sin nominering. Typ så!

/ Magister Hedlund

AspLövet sa...

Jag tolkar detta som att jag har en riktig skitblogg.

Tackar och känner mig upprymd med en underton av smuts.

Anonym sa...

Ne inte så var det tänkt.

Snarare att jag inte tillhör denna lilla del som har lite av vad du är ;)

Jag skriver skit inte du =)

Du är bäst!