2009-03-05

MUNKASTIGEN TRAILRUN 44K

Vad sägs om att ta och blada ner/över/in till Laxå för att springa Munkastigens 44 km långa (korta) och vackra stiglopp. Inbjudan finns ute nu och på Funbeat har jag lagt upp blänkare om loppet. Nog låter det som ett trevligt race och visst är det roligare att skubba 44 km vacker led genom Tiveden än 50 km grusväg/asfalt som det är på Lidingö Ultra två veckor senare. Nä vänta lite... Lidingö förra året var ju kul som fan, och jobbigt. Det är klart vi springer bägge!

Den 25 april är en lördag. Starten går i Olshammar 11:00 men det är bussning till start 09:30. Går man upp i ottan så borde det funka att springa utan att sova över någonstans. Hur lång tid tar det till Laxå? Vart ligger Laxå? Finns Laxå? Finns det Lax i ån?

16 kommentarer:

Unknown sa...

Att springa båda verkar rätt korkat. Så tufft tränade är ingen av oss. Om man inte kör ett av loppet i låg långpassfart förstås - men det är det ju ingen mening med.

Men jag kör gärna Munkastigen. Lidingö har vi (iallafall Pälle och jag) ju redan kört....

Anonym sa...

Det tar 3-4tim atta åka till Laxå, blir jävligt tidig morgon om vi ska hinna dit.
Föstar på övernattning fredag till lördag påå fint hotel med kanonfukost.

Jag skippar 50Lidingö, mer kupering och skogsstig får de i så fall bjuda på.

Unknown sa...

Fint hotell? Vad är det för fel på Supair-tält?

s-kils sa...

laxå.. typ örebreeeeuuu, väl?

Anonym sa...

Munka låter najs, kan Lidingö alltför väl. Har vi chaufför kanvi åka på morgonen?

Anonym sa...

Herrgårdshotellet i Laxå finns, de tar 900kr/dubbelrum och natt med frukost på morgonen. De lovade att vi skulle få en brakfrukost med gröt och annat så vi orkade de långa 44 milen :)

Hur låter det?

Unknown sa...

Jag kan absolut lägga några hundra för rum och frukost. Det kör vi på. I´m in! Boka fan!!!

Anonym sa...

Jag är också på, OK att boka!

Pälle sa...

Jag har åkt längd idag så jag orkar inte boka. Vem ska boka?

Anonym sa...

Jag fixar bokning, gissar att Peter blir hemma och suportar sin frun Ingela. :)

Anonym sa...

Så då var det bokat 2st dubbelrum med frukost pris 900kr/rum.

Vi betalar när vi kommer dit.

Gissar att vi åker från 08 efter våra jobb, vore trevligt om ni inte jobbade över utan kan vi se till att avresa från city vid 5tiden vore det najs, vi ska ju stanna och äte mat på vägen dess utom. Då det tar ca 3tim om vi åker södra vägen genom Eskilstuna så lär vi landa i Laxå vid 9 tiden.

Samling hos Lars kanske?

Unknown sa...

Grymt bra Tomas! Ska bli trevligt som fan...

Anonym sa...

Låter som ett grym plan Tomas. Nu är det bara att komma iform oxå...

Pälle sa...

Tomas är bäst!

Anonym sa...

Pälle vad e dettA,smörar du nu ;)

Pälle sa...

Men det svänger snabbt! Nu är du sämst eftersom du inte utsett någon veckans Rockrunner!