2009-03-28

Årets första Natt-tävling


Täby stod för denna premiär för mig dett år, fast med glåpsnöande och gemensam start som till ovanligheten. Det var för mycket snö så spårning skulle missgynna först startande.

Ja nu blev det ett led i skogen och själv såg jag till att ligga långt fram då jag var oförskämt pigg. Men ändå lyckades 4-5 personer segla iväg utan mig. Själv beffan jag mig i en egen lite grupp på 5 personer och farten var maklig. Försökte köra på men det var inte lönt lixom.

Vid 2 tillfällen tog jag egna vägval och det resulterade i att man vimsade snett och vint, men de sista 2 kontrollerna fick jag ösa på igen. Tiden blev 61min och jag var väl säkert 10 min efter segraren. Men det vår vi se när resultatlistan kommer.

Nästa helg är det mycket tävlingar som ligger på agendan och då även Ursvik Ultra i sumpan, ska bli kul nu när man är i skaplig form :)

Inga kommentarer: