2009-02-01

VINTERSERIEN


Årets första vinterserie (för min del) blev (för mig) hemmaplan, nästan. Vinterviken i grannkommunen Nacka är närmaste granne, nästan. Sen ligger hockeyhallen på andra sidan motorvägen, nästan. Där har jag virrvarrat i rinken många gånger.

Virrvarr var det ja! Eftersom att jaga orange boll på is och jaga orangea skärmar i skog är i princip samma sak måste det betyda att håckybåcky och orientering hör ihop? Dessutom var det grymt halt i skogen igår så skridskor hade varit bättre skoval än mina slitna VJ Sarva.

Kan det vara så att när det loosas i rinken bommas det i skogen? Strömma har förlorat två raka matcher och igår sprang jag vilse, i Nyckelviken, denna miniskog inramad av villor, motorväg, industriområde och hav! Är ett skott utanför = bom? Är en indianare = kontrakurs? JA!

Slutsats: AspLövet innehar fortfarande tungviktstiteln som världens bäste orienterare.

AspLövet - Jag behöver helt klart en kurs hos dig och den där gamla Norkompassen vore nog inte så dum!

Inga kommentarer: