2009-02-18

BAMMROCKVIDEO


BAMM-sajten gör dom nu reklam för BAMM-09 med en tvättäkta BAMMROCKVIDEO. Givetvis länkar jag över den hit till team Rockrunners-sajten. Sen länkar jag rockrunners-sajten till rockrunners-sajten så att alla fattar att det är den här sajten som gäller. Klicka på länken så kommer du tillbaks. När du gjort det så klickar du på andra länken och kommer tillbaks och när du gjort det så klickar du på tredje länken. Räcker det inte? Börja om! Ungefär så känns det att leta efter ett jokkslut i Björklidendimma när det hällregnar, blåser och är +6 grader.

Men det var inte det jag tänkte säga utan jag hade två synnerligen viktiga iakttagelser. Alla, i alla fall inte dom som är helt blinda, kan notera att Team Rockrunners, team STARCUS och Team Trimtex, särskilt i början, de första 48 sekundrarna närmare bestämt, har huvudroller. Vi syns i starten och i starten igen. Sen syns vi vid kontrollen och sen, nä sen syns vi inget mer.

Den andra iaktagelsen var att det är för dålig musik för att vara en bra säljande video. Det första gitarrplonket (som håller på i 1:43) går fetbort. I mina öron låter det lika tråkigt som ett millopp på asfalt utan publik, och det är tråkigt! Resten av videon (som är 3:05 lång) innehåller någon sorts instrumental punkpop eller vad man nu kan kalla det. Visserligen är det ett steg i rätt riktning men det räcker inte. Det kanske kunde passa i en reklamfilm för Lidingöloppet?

Nä de fina vyerna från Björkliden är värda att ackompanjeras av: Born to lose - Motörhead (nä i år vinner vi) men kanske Up up up over the mountaintop - D.A.D. eller Surviving the game - Bodycount eller varför inte Hero - Ministry eller Running with the devil - Van Halen nä nu vet jag Painkiller - Judas Priest ja det blir det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Painkiller - Judas Priest! Och snart kommer dom till Globen!

Pälle sa...

Jajemen 6 dagar kvar!

Åsså är det 172 dagar till BAMM :-D