2008-11-17

ROGAININGMAP

Genom att lägga ut kartan med Team Rockrunners VI löprutt fortsätter jag att strö salt i såren på mig själv. Bara genom att titta på den svider det som eld. Teamet körde högervarv och började med kontroll 13 och 23. De första 13 km (ner till 93) gick det finemang och vi höll jämna steg med Lundhags. När det sen blev lite orientering, vilket borde vara vår styrka, började problemen. Kolla in löpvägen mellan 93 och 92 - snacka om slalom - Jens Byggmark eat your heart out! Tittar vi sen på 82 till 103 - nä gör inte det förresten! Fast den bommen var inte mitt fel för det var där någonstans jag började få slita ordentligt. Lasse och Jonas sprang först och skötte orienteringen, så det så!

Asfalten längs gamla Lännavägen var grym. Jag bromsade teamet som värsta asbestklossen. Det var synd för hade jag orienterat hade vi ALDRIG sprungit in så tidigt in till 91:an och sen så långt tillbaks igen (nästan 180 grader fel) från 101:an, så det så!

Strax innan bron över Orlången mötte vi team II.

Från 61:an och 51:an var det uppförsbacke till mål, en enda lerig lång uppförsbacke. Trots Lasses och Jonas peppande tillrop och att jag käkade giftgelé som popcorn kom jag aldrig ur koman. Hade det varit en något sånär normal dag så hade vi fixat 41 och 31 lätt.

Team Rockrunners VI:s resa slutade med 2 överhoppade kontroller, 46,3 km löpning och tiden 5:40:33. Lag II tog alla kontroller och slutade fyra. Vår sjundeplats var lite snopen men idag är det bara 363 dagar kvar till revansch...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet hur det känns att vara bromsklossen i laget ;-) Som tur var satt jag fast i ett rep, och hade även SI-pinnen i ett järnhårt grepp!

Ni har ju i alla fall förbättrat er, från plats nio förra året till sjunde i år. Själva gick vi från två raka femteplatser till en niondeplats... Tycker ändå att vi sprang nog så fort i år, och att det har blivit fler duktiga lag. Men vi är nöjda med att vi gjorde vårt egna lopp. Vi sprang helt ok, men tappar oerhört mycket när vi stannar och läser kartan ;-)

Efter en miss vid 61:an och ett dåligt vägval från 61:an tappade vi helt kontakten på er och det mixade laget från Skarpnäcks OL. Sedan märktes det vid kontroll 52 att inte heller nattorientering är våran grej...

Pälle verkar ha skannat kartan, kan du maila den till kristersvensson999atyahoo-punkt-co-punkt-uk. Ska ta hjälp av Mats Troengs program för att visa grabbarna var vi sprang, var vi sprang fort och var vi sprang långsamt!

Pälle sa...

Jag kan säga att jag var fett avundsjuk på dig, särskilt när ni dammade om oss strax innan Sundby Gård. Nästa år ska vi ha ett rep vi med men då är det väl någon annan i teamet som är seg och så får jag dra...

Det var inte så lite frustrerande att springa om Joel och Fanny gång på gång. Inte nog med att jag var seg. Vi bommade åxå.

Kartan är mailad.

Unknown sa...

Hehe, du kommer nog inte ihåg det, men Jonas och jag redogjorde med dig om vägvalet till 91:an och det var efter att du grymtat om att gå höger som vi gjorde det... Men bommarna påverkade nog inte resultatet så mycket.

Pälle sa...

Just det där var rätt dimmigt, minneslucka liksom, menade jag inte höger tidigare, eller var det vänster?

Unknown sa...

Det där med höger och vänster hade vi ju rätt svårt för redan innan start. Beror på hur man håller kartan..eller om man springer fram- eller baklänges...eller om man blundar med ena ögat... Ja, fan vet! Vi har lite kvar att lära, helt enkelt :-)