2008-10-30

KORS VILKEN KORSBANA

Säckatorp * IFK + SOL / stig + reflexer % pannlampor = NATT-KM

Det var mörkt, kallt, blött och mycket löv på backen som gjorde att stigarna (i alla fall de små), (och det är ganska många små stigar i Säckatorpsskogen), (heter den Säckatorpsskogen?), var svåra att följa. Dessutom satt det reflexer på nästan varenda träd (undrar vem som satt upp dom, det är ju tusentals). Fick hela tiden för mig att jag såg en kontroll, eller två älgögon, eller en pannlampa på långt håll eller...

Loppet började katastrofalt med typ sex minuters bommande fram till trean (1:00+1:30+2:30) där Uffe kom ikapp tre minuter. Sen gick det bättre (för mig, inte för Uffe som bommade fett på slutet) och det slutliga resultatet blev 1. Pälle 65:33 2. Uffe 69:12 Fredrik DNF. I SOL vann Samuel H på 68:41. Uffe sa att vinnaren får långa-natten på Tiomila 2009. Undrar om han sagt det om han vunnit?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem fan vill åka till skåne för att springa långa natten?

Anonym sa...

Vem fan vill åka till skåne för att springa långa natten?

Pälle sa...

Jag vill åka till Skåne för att springa långa natten!

Pälle sa...

Jag vill åka till Skåne för att springa långa natten!