2008-10-01

BAMMBANAN DAG 2-2

Den tämligen långa sträckan till tvåan bjöd väl inte på några större bryderier på vägvalsfronten. Det handlade mer om att inte tappa bort sig och hålla riktningen. Rockrunners strategi blev att pricka av sjöarna och topparna samt att försöka hitta någorlunda lättsprunget underlag. Det hela började med lätt löpning på skrå. En bit bak såg vi resterande pöbellag men vi hade kämpat åt oss en ledning på några minuter. Vi passerade 1149-toppen "på bredden". Lars låg någon höjdkurva ovanför mig och spanade men när vi närmade oss 1201-toppen vek han ner framför och jag passade på att ta ännu en klassisk ryggbild. Berget i bakgrunden är alltså 1201:an som vi sedan hade på höger sida.
Vi svängde lite vänster och fick en fin väg upp i sänkan mot 1272-toppen. Helt plötsligt hördes röster och till vänster kunde vi se Björn och Johan i Lundhags/Maxim mer eller mindre flyga förbi uppe på åsen. Vår väg var dock aningen bättre och uppe på 1272-an var lagen samlade. Nerför mot Kårsatjåkka blev det stenigare och då visade B&J sina bergsgetstakter. De for iväg i en blixtrande fart medan vi trippade försiktigt över det sylvassa underlaget. När vi kom upp på toppen var de som bortblåsta.

Sista biten mot kontrollen vi den stora sjön gick galant. Underlaget blev bättre och de få höjdkurvorna förbi 1167-sjön märktes knappt. Molnen hade lättat och här skulle det behövts rejäl dimma för att bli några problem. Med sjön rakt framför till vänster som uppfångande var det faktiskt omöjligt att bomma. Vi stämplade som överlägsna pöbelledare och tvåa totalt.

10 kommentarer:

s-kils sa...

snygg rygg! :-)

Pälle sa...

Jo det är ju därför jag brukar ligga bakom. Vettetusan vad han tycker själv egentligen? Du får väl fråga ;-)

Jag tycker faktiskt att jag har en rätt snygg rygg själv. Framför allt har jag mycket snyggare ryggsäck så nog borde jag ligga före. Undrar varför det aldrig blir så?

Anonym sa...

Pälle, s-kils syftar på att Lasse är snygg =) i alla fall hans rygg ;=)

s-kils sa...

tack tomas. :-)

Unknown sa...

Tror att jag hoppar över att lägga mig i den här diskussionen. Men fortsätt gärna debatten ni...

Pälle sa...

Tomas, Jag syftar också på att Lasse är snygg =) i alla fall hans rygg ;=)

Men jag hävdar också, fortfarande, att min rygg och rygga(re) är snygg och snyggare.

Lars, Hur fan kan du hoppa över den bästa diskussionen ever här på sajten?

Unknown sa...

Jamen jag har ju aldrig sett min rygg.... Och jag har aldrig sett din rygg heller. HAHAHA, där fick jag fan till det!

s-kils sa...

har du sett din fartfrisyr då? :-) Lo and Behold, säger jag bara!

Anonym sa...

Det surrar kärlek här må jag säga =)

The word 'lo' as used in this phrase is a shortening of 'look'. So, lo and behold! has the meaning of look! - behold!. Lo in this and its other meaning, which is more akin to O!, has been in use since the first Millennium and appears in the epic poem Beowulf.

Something not very far removed from lo and behold appears in the Bible, Genesis 15:3 (King James Version):

"And Abram said, Behold, to me thou hast given no seed: and, lo, one born in my house is mine heir."

Usage notes: used as an exclamation: Lo and behold! You did come after all!

Pälle sa...

Ska vi snacka fartfrisyr vinner i alla fall jag, åtminstone i Rockrunners (I) HA!