2008-09-24

BAMMBANAN DAG 1-7

Nu blir det sagostund! Vi ska läsa "Sagan om sköldpaddan och haren". Nä det funkar inte, det är omöjligt att besätta rollerna i den berättelsen med vårt råmaterial. Att det var Pälle som var sköldpaddan råder det inga tvivel om men sen? Vem var haren? Lars? Nä han tävlade ju MED och inte MOT sköldpaddan (och dessutom har han väldigt korta öron). Lundhags/Maxim? Nä dom hade vi ju inte sett sen tvåan och att tävla mot någon man inte ser är som att tävla mot ett spöke. "Sagan om skölpaddan och spöket" är ännu så länge oskriven (i alla fall vad jag vet). Alltså måste det vara Piteå och Trångsviken som var haren(arna) men även sagan om "Sköldpaddan och de fyra hararna" är oskriven och nu känns det som att jag tappat tråden fullständigt. Det räcker med att säga LÅNGSAMT stretade vi på mot sista kontrollen. Minsta lilla motlut innebar gång och tiden blev till slut 55:43. Tänker inte skriva vad Lundhags/Maxim hade för det har jag förträngt. Snart spurten...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Sköldpaddor lever längre än harar, säger jag bara...

Anonym sa...

Och här var vi ännu långsammare... Hur kan man missa att det finns en fet stig, och tugga fram i nån sorts djungel vid sidan om?

Men jag lyckades tolka kartan som att det finns en vinterled, utmärkt med prickar, och en stig, utmärkt med svarta streck söder om vinterleden. Och vinterleden följde vi, för käpparna med röda kryss såg vi ju. Och inte såg vi nån stig söder om denna, för då kom vi ju ner till vattnet. Dessutom var det både ett lag framför oss, och ett lag bakom oss, som harvade fram i samma hopplösa terräng.

Men rent logiskt tänkte jag att det självklart måste finnas en riktig stig, eftersom det säkert är många som går in till Kårsavaggestugan från Kungsleden...

Det stora misstaget gick väl upp för oss, när det till slut kom ett lag på stigen, kanske 20 meter norr om oss, och bara svepte förbi, samtidigt som vi kämpade och slet i tät vide-sly. Buskarna gick hårt åt mina nya tights...

Pälle sa...

Jag vågar inte tänka på vilken tid sköldpaddan och hans lagkamrat storken (han har så långa ben den där Lars) haft om de inte sprungit på leden!