2008-09-21

BAMMBANAN DAG 1-6

2005 kan man säga att vi sprang här. Men ändå inte för då var det baklänges. Den gången (dag 2) var kontrollen vid Kårsavaggestugan och då skulle vi upp och förbi sjöarna i svackan vid femman. Andra hållet nu alltså!
Trångsviken stämplade som sagt precis före och Piteå drygt 1:30 efter men sen blev vi efter och det ordentlig för satan i gatan vad det gick fort utför! Piteboysen flög ner och fick 24:53 på sträckan. Trångsviken var inte sämre och låg strax bakom. Om oss kan man säga att om vi var dumdristigt tuffa i klättringen upp till fyran var det totala motsatsen nu. Man kan också säga att vi sprang patetiskt långsamt och löjligt fegt. Tiden blev ruskigt lång och det slutade med att vi hade över 30 minuter. Visserligen stannade vi efter vadet över Kårsavaggejaure och fyllde på vatten och energi men att tappa så mycket på så kort tid är ju fånigt. Till råga på allt var Pitegalningarna inte ens snabbast för det var återigen Lundhags/Maxim med den fantastiska tiden 22:17. Till nästa år måste vi tuffa till oss och koppla bort kycklingfegislöpningen.


Lars in action











Pälle in action









Vid Kårsavaggestugan var Emma Roos kontrollvakt och hennes kamera jobbade febrilt. De flesta bilderna finns på Emmas Kårsavaggebilder. Efter kontakt med mästerfotografen har jag fått några till i mailboxen. Foton på Team Rockrunners (I) kan man inte få för mycket av så jag slänger in dom allihopa.

När vi stämplat var Piteå och Trångsviken sedan länge borta och sträckan mot sista fördes i hård kamp mot The Cramps. Mer om det en annan gång...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Lasse ser faktiskt mycket coolare ut än du pälle, man kan tro att det är ditt 17 Bamm =)

Anonym sa...

Efter ett dåligt vägval upp från Kårsavagge 2005, visste jag i alla fall vilken väg man inte skulle ta nerför...

Även om fjället är stort, känns det som att man börjar få hyfsat bra koll på terrängen.

Pälle sa...

Tomas>>Tar man bort stavarna så är jag mycket coolare. Jag lovar att aldrig ta stavar igen för jag vill vara cool hela tiden.

Rocker>>Jo man börjar lära sig. Visst är det en bit kvar till "Janne-och-Odd-nivån" men ändå...

Anonym sa...

Det är inte stavarnas fel, snarare minen :P

Unknown sa...

Kan vara kepsen...den är rätt gubbig:-) Stavarna vågar jag inte kommentera mer får då åker jag nog på stryk...

Whatever...jag tycker det är fint av dig Tomas att du ser hur cool jag är.. Man undrar vem som är hönan och vem som är ägget? Ja, jag menar när det gäller mig och uttrycket "cool"..

Pälle sa...

Klart som fan det är stavarnas fel, utan dom ser jag hur cool ut som helst. Ser inte Lars rätt plågad ut när det kommer till kritan?

Det enda som var bra med stavar var att dom var vassa så Lars inte vågade gnälla. Kom ihåg att jag har lovat att aldrig ha dom igen!
Kom också ihåg att den som inte vågar testa vart gränsen går aldrig kommer att bli någon Gunde!

Gunde

Pälle sa...

Fan vad coolt att ha sprungit 17 BAMM när det bara arrangerats 15. Lite Twin Peaks...

Anonym sa...

Tror också att det är kepsen...
H40?

Anonym sa...

Lasse ser man ju att han springer medans sköldpa.. förlåt Pälle ser ut att vara på någon slags fjällVANDRING ;-)

Pälle sa...

Jamen det var väl själva f-n vilket tjat. Jag har ju sagt att jag inte tar stavar igen. Till och med Gunde ändrade sig (han lade ju ner det där med en lång stav) så sluta.

Kolla på nedersta bilden på mig så ser ni att jag älgar på med rappa sjumilakliv! Kolla sen nedersta bilden på Lars så ser det ut som att han springer med myrsteg!

Kepsen var förresten både snygg och skön!

Pälle sa...

Jamen det var väl själva f-n vilket tjat. Jag har ju sagt att jag inte tar stavar igen. Till och med Gunde ändrade sig (han lade ju ner det där med en lång stav) så sluta.

Kolla på nedersta bilden på mig så ser ni att jag älgar på med rappa sjumilakliv! Kolla sen nedersta bilden på Lars så ser det ut som att han springer med myrsteg!

Kepsen var förresten både snygg och skön!

Pälle sa...

Ojdå nu var det viss jag som tjatade :-o

Sorry ta bort det sista inlägget.